Teleporady

Poradnia lekarzy rodzinnych świadczy usługi medyczne w zakresie Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18 również za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Każdy świadczeniobiorca zobowiązany jest, przed zdecydowaniem się na kontakt z lekarzem POZ za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zapoznać się z niniejszym regulaminem.

  • Teleporady w POZ realizowane są poprzez połączenia telefoniczne i aplikację mobilną MyDr
  • Zapisy na teleporady odbywają się w godzinach pracy POZ, tj. od 8 do 18:
    – telefonicznie (numery są podane w zakładce Kontakt)
    – osobiście i za pośrednictwem osób trzecich w rejestracji
    – poprzez aplikację MyDr (termin teleporady samodzielnie wybiera pacjent)
    W dwóch pierwszych przypadkach termin teleporady (dzień, godzina) przekazywany jest świadczeniobiorcy podczas zapisu telefonicznego lub osobistego.
  • Realizacja teleporady przez telefon odbywa się poprzez nawiązanie połączenia telefonicznego przez pracownika medycznego: lekarza / pielęgniarkę / położną ze świadczeniobiorcą.
  • Realizacja teleporady przez aplikację MyDr wymaga posiadania smartfona z zainstalowaną i aktywowaną aplikacją MyDr
  • Pracownik medyczny weryfikuje tożsamość świadczeniobiorcy poprzez zadanie pytań kontrolnych (np. o numer PESEL, datę ostatniej wizyty, ostatnio przebyte choroby, wykonane badania itd). Tylko poprawna weryfikacja tożsamości rozpoczyna teleporadę medyczną.
  • Jeśli pracownik medyczny nie może podjąć rozmowy ze świadczeniobiorcą, oddzwania do niego możliwe szybko, podejmując jedynie trzy próby uzyskania połączenia telefonicznego w odstępach nie krótszych niż 5 minut. Brak uzyskania połączenia przy trzeciej próbie skutkuje anulowaniem terminu teleporady.
    Kolejna teleporada może zostać zaplanowana w kolejnym wolnym terminie.
  • Świadczeniobiorca ma możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego w bezpośrednim kontakcie z właściwym pracownikiem medycznym, w przypadku gdy niezbędne z uwagi na jego stan zdrowia świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady (np. konieczność wykonania diagnostyki EKG, USG, markerów zawału serca, CRP lub wykonania iniekcji). Okoliczność ta jest ustalana przez lekarza / pielęgniarkę / położną w porozumieniu ze świadczeniobiorcą lub jego opiekunem ustawowym.

Świadczeniobiorca również ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.

  • Świadczeniobiorca otrzymuje bezpłatnie za pomocą wiadomości SMS kod e-recepty, kod e-skierowania, kod e-zlecenia na wyroby medyczne
  • Świadczeniobiorca ma możliwość za pomocą aplikacji MyDr samodzielnie zlecić zapotrzebowanie na leki przyjmowane stale, bez konieczności zapisywania się na teleporadę.
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.