Teleporady
Poradnia lekarzy rodzinnych świadczy usługi medyczne w zakresie Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18 również za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Każdy świadczeniobiorca zobowiązany jest, przed zdecydowaniem się na kontakt z lekarzem POZ za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zapoznać się z niniejszym regulaminem.
- Teleporady w POZ realizowane są poprzez połączenia telefoniczne i aplikację mobilną MyDr
- Zapisy na teleporady odbywają się w godzinach pracy POZ, tj. od 8 do 18:
– telefonicznie (numery są podane w zakładce Kontakt)
– osobiście i za pośrednictwem osób trzecich w rejestracji
– poprzez aplikację MyDr (termin teleporady samodzielnie wybiera pacjent)
W dwóch pierwszych przypadkach termin teleporady (dzień, godzina) przekazywany jest świadczeniobiorcy podczas zapisu telefonicznego lub osobistego. - Realizacja teleporady przez telefon odbywa się poprzez nawiązanie połączenia telefonicznego przez pracownika medycznego: lekarza / pielęgniarkę / położną ze świadczeniobiorcą.
- Realizacja teleporady przez aplikację MyDr wymaga posiadania smartfona z zainstalowaną i aktywowaną aplikacją MyDr
- Pracownik medyczny weryfikuje tożsamość świadczeniobiorcy poprzez zadanie pytań kontrolnych (np. o numer PESEL, datę ostatniej wizyty, ostatnio przebyte choroby, wykonane badania itd). Tylko poprawna weryfikacja tożsamości rozpoczyna teleporadę medyczną.
- Jeśli pracownik medyczny nie może podjąć rozmowy ze świadczeniobiorcą, oddzwania do niego możliwe szybko, podejmując jedynie trzy próby uzyskania połączenia telefonicznego w odstępach nie krótszych niż 5 minut. Brak uzyskania połączenia przy trzeciej próbie skutkuje anulowaniem terminu teleporady.
Kolejna teleporada może zostać zaplanowana w kolejnym wolnym terminie. - Świadczeniobiorca ma możliwość skorzystania ze świadczenia opieki zdrowotnej udzielonego w bezpośrednim kontakcie z właściwym pracownikiem medycznym, w przypadku gdy niezbędne z uwagi na jego stan zdrowia świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady (np. konieczność wykonania diagnostyki EKG, USG, markerów zawału serca, CRP lub wykonania iniekcji). Okoliczność ta jest ustalana przez lekarza / pielęgniarkę / położną w porozumieniu ze świadczeniobiorcą lub jego opiekunem ustawowym.
Świadczeniobiorca również ma prawo do zgłoszenia w trakcie teleporady woli osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
- Świadczeniobiorca otrzymuje bezpłatnie za pomocą wiadomości SMS kod e-recepty, kod e-skierowania, kod e-zlecenia na wyroby medyczne
- Świadczeniobiorca ma możliwość za pomocą aplikacji MyDr samodzielnie zlecić zapotrzebowanie na leki przyjmowane stale, bez konieczności zapisywania się na teleporadę.